Dengan nama Allah

unnamed (5)

Allah Maha Pengasih Maha Penyayang. Kasih sayang Mu menembus batas. Melewati ruang dan waktu. Setiap dzat memuji Mu hingga semesta raya tunduk dan bergetar dalam naungan kasih sayang.

Kasih sayang Mu hadir di setiap jiwa yang sadar. meliputi makhluk yang bersih dan mencari Mu hingga sirna dalam cinta.

Aku melangkah menyusuri jalan panjang dan menari penuh cinta. Kusebut nama Mu dengan bangga dan ku bernyanyi hingga tiada lagi selain Mu yang kurasa. Ku cinta Kamu dengan sederhana. Hilang sudah Aku dalam diri Mu yang Mulia hingga aku hina dan nampak celaka menurut mereka yang tertutup mata hati nya.

Dan hamba Mu yang sadar tersenyum pada ku. Mereka tenggelam dalam kasih sayang dan cinta. Ku sebut nama Mu dengan cinta dan kagum. Cinta pada Mu hingga tergila-gila. Gila pada Mu hingga penuh cinta.

Dengan nama Mu aku bahagia. Hidup bebas terbang melayang tanpa terikat duka. Damai dalam taman bumi yang sejuk dan harum bunga melati. Dengan nama Mu aku bernyanyi hingga tiada lagi nama selain Mu. Dengan Mu aku menari di setiap jalan yang ada.

Tinggalkan komentar

Filed under Uncategorized

Tinggalkan Balasan

